تست فلوک کابل شبکه

تست فلوک چیست ؟ تست Fluke مجموعه ای از تست ها و اندازه گیری های صنعتی برای نود ها و کابل های فیزیکی شبکه  است که با تسترهای  فلوک Fluke مانند آنالیز کابل شبکه  Cable Analayzer Fluke انجام می شود که خروجی تست فلوک می تواند اطلاعات “Pass” یا “Fail” را مطابق با استانداردهای بین المللی TIA/ISO ارائه نماید. jsj tg,; 

تست فلوک : شاید تا سالهای گذشته کمتر کسی در مورد تست فلوک و قیمت تست فلوک شبکه و همچنین نحوه انجام تست فلوک کابل شبکه اطلاعاتی داشت، اما امروز با گسترش تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی های گسترده ، همگان در مورد خدمات تست فلوک شبکه اطلاعات خوبی دارند.

آزما شبکه ایرانیان (ایران فلوک) مفتخر است به عنوان اولین مرجع تست و آنالیز شبکه، خدمات شبکه و همچنین خدمات تست فلوک کابل شبکه را با جدیدترین تجهیزات تست فلوک کمپانی Fluke Networks با داشتن تاییدیه کالیبراسیون دستگاه ها (جهت تایید سلامت دستگاه) و  مناسبترین قیمت تست  کابل ها  و تجهیزات شبکه را انجام می دهد.jsj tg

,;

به طور کلی سرعت و کیفیت جابجایی اطلاعات بر روی بستر شبکه را میتوان اندازه گیری نمود ، تستر کابل شبکه یکی از ابزارهای اندازه گیری  و تست ارتباطات کابلی بر روی شبکه های کامپیوتری است، میزان اطلاعاتی که انواع مختلف این تسترها در اختیار کاربران آن  قرار می دهد با توجه به نوع آن وسیله متغیر است ، از جمله اطلاعاتی که یک تستر خوب در اختیار کارشناسان کابل کشی قرار میدهد احتمال قطعی در طول مسیر و میزان متراژ می باشد .

تست-فلوک-پرمننت-dsx-8000-fluke-test-و-انواع-ماژول-تست-فلوک

تست-فلوک-پرمننت-dsx-8000-fluke-test-و-انواع-ماژول-تست-فلوک

تست فلوک چیست

تست فلوک نمونه ای از این نوع تست ها می باشد که با بهره گیری از محصولات شرکت FLUKE  صورت می گیرد برتری این نوع تست نسبت به سایر نمونه های مشابه از آنجایی است که میزان خروجی اطلاعات از این دستگاه به مراتب بیشتر از سایر تستر ها میباشد . در این نوع تست علاوه بر امکان سنجی  ای که روی کابل های شبکه  انجام می شود تجهیزات و اتصالات طول مسیر و استانداردهای لازم نیز مورد بررسی قرار می گیرد و در درون دستگاه ذخیره میگردد و در نهایت میتوان گزارشی کامل تست فلوک را در اختیار داشت. jsj tg,;

هدروم-تست-فلوک-کابل-شبکه-چیست-ایران-فلوک-What-is-headroom-fluke-test-.jpg سپتامبر 20, 2023

هدرو-تست-فلوک-کابل-شبکه-چیست-ایران-فلوک-What-is-headroom-fluke-test-

تست فلوک نمونه ای از این نوع تست ها می باشد که با بهره گیری از محصولات شرکت FLUKE  صورت می گیرد برتری این نوع تست نسبت به سایر نمونه های مشابه از آنجایی است که میزان خروجی اطلاعات از این دستگاه به مراتب بیشتر از سایر تستر ها میباشد . در این نوع تست علاوه بر امکان سنجی  ای که روی کابل های شبکه  انجام می شود تجهیزات و اتصالات طول مسیر و استانداردهای لازم نیز مورد بررسی قرار می گیرد و در درون دستگاه ذخیره میگردد و در نهایت میتوان گزارشی کامل تست فلوک را در اختیار داشت.

تست فلوک پرمننت چیست؟

ماژول تست پرمننت دستگاه DSX-8000

ماژول تست فلوک پرمننت دستگاه DSX-8000

در این نوع تست فلوک از ماژول های مخصوص دستگاه فلوک بایستی استفاده گردد که برای هر دستگاه ماژول پرمننت مخصوص استفاده می گردد.طبق عکس ماژول پرمننت دستگاه DSX-8000 دارای پارت نامبر DSX-PLA804S می باشد.

ماژول تست پرمننت دستگاه DSX-5000

ماژول تست فلوک پرمننت دستگاه DSX-5000

ماژول تست فلوک پرمننت برای دستگاه DSX-5000 دارای پارت نامبر DSX-PLA004S می باشد.

در این نوع تست پس از نصب کیستون های در دو طرف کابل ماژول از یک طرف به تستر فلوک (Main یا ریموت ) متصل می گردد و از طرف دیگر ماژول شبکه به کیستون های دو سر کابل متصل می گردد.

نکته : در تست فلوک پرمننت Loss پچ کورد های شبکه حذف می گردد و شرایط تست سخت تر انجام می پذیرد.

تست فلوک چنل چیست ؟

جهت تست END TO END اتصالات شبکه از تست فلوک چنل استفاده می گردد و برای هر دستگاه ماژول مخصوص آن استفاده می شود.بطور مثال جهت تست فلوک چنل Channel Test دستگاه DSX-8000 از پارت نامبر DSX-CHA804S استفاده می گردد و برای دستگاه فلوک DSX-5000 نیز از ماژول مخصوص آن DSX-CHA004S بایستی استفاده گردد.

Channel LINK | DSX-CHA804S|ماژول تست فلوک چنل

Channel LINK | DSX-CHA804S|ماژول تست فلوک چنل

Channel LINK | DSX-CHA004S|ماژول تست فلوک چنل

Channel LINK | DSX-CHA004S|ماژول تست فلوک چنل

نکته :

درتست فلوک چنل اندازه گیری های به صورت مجموعه از اتصالات شبکه شامل  کابل شبکه + کیستون های دو طرف کابل + پچ کورد های شبکه صورت می پذیرد و این نوع تست حالت واقعی عمکرد شبکه را اندازه گیری می نماید. jsj tg,;

 

تفاوت تست فلوک چنل و پرمننت چیست ؟

تفاوت تست پرمننت و چنل

اجرای تست فلوک به دو صورت تست فلوک چنل و تست فلوک پرمننت صورت می پذیرد، البته یک نوع تست فلوک دیگر نیز به اواع تست های فلوک بنام تست فلوک MPTL نیز اضافه گردیده است که در مقالات به آن اشاره می گردد.

مهتمرین تفاوت های تست چنل و پرمننت را می توان به شرح زیر بیان کرد:

  • تست فلوک پرمننت به دلیل حذف پچ کورد های شبکه حالت دقیق تر و مناسب تر برا تست کابل شبکه می باشد.
  • تست فلوک پرمننت بصورت استاندارد دارای هدروم های پایین تر از تست فلوک چنل بوده و شرایط تست سخت تر از تست چنل می باشد.
  • تست فلوک پرمننت جهت نمونه کابل شبکه و قبل از اجرای پروژه و انتخاب نوع کابل شبکه صورت می پذیرد ولی تست فلوک چنل بهتر است بعد از اجرای پروژه و برروی تمامی نود ها صورت پذیرد.
  • حداکثر طول کابل شبکه در تست فلوک پرمننت 90 متر و در تست فلوک چنل 100 متر می باشد.

  اطلاعات حاصل از انجام تست فلوک

از تست فلوک کابل شبکه  و همچنین تست فلوک فیبر نوری می توان برای بررسی عملکرد پچکورد های شبکه، کابل شبکه، پریزها و همینطور پچ پنل های شبکه استفاده کرد.  تست فلوک سبب مشخص شدن میزان کشش و خمش کابل های شبکه می شود و همینطور متراژ کابل های اجرا شده در پروژه را بصورت گزارش کامل و بصورت فایل PDF اعلام می کند.

در کابل کشی شبکه، کیفیت اتصالات اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه با انجام تست فلوک مشخص می شود. در واقع قطعی و یا عدم وجود قطعی در کابل توسط این تست مشخص می شود و اطلاعات خوبی به همراه دارد.

تسترفلوک میزان نویز را نیز مشخص می کنند و محلی که نویز در آنها صورت گرفته است را اعلام خواهند کرد. سطح مقاومت و رسانایی کابل ها و محاسبه اهم زوج سیمها بصورت تک به تک از دیگر مواردی است که توسط تستر فلوک مشخص می شود.

با اجرای خدمات تست فلوک می توان میزان خلوص مس به کار رفته در کابل را مشخص کرد که این ویژگی تست ها سبب محبوبیت آنها شده است.

در صورتی که قصد دارید از اصل یا غیر اصل بودن تجهیزات شبکه اطمینان حاصل کنید می توانید از این تسترها کمک بگیرید. گزارش دقیق و درست از لایه فیزیکی شبکه و نوع اتصالات به واسطه تست فلوک اعلام می شود. رشته های کابل در تجهیزات شبکه باید به درستی به هم وصل شده باشند بنابراین نحوه وصل کردن آنها اهمیت زیادی دارد. تستر فلوک نحوه اتصال و موقعیت اتصال را مشخص می کند.برای کابل کشی شبکه نیاز است که محل دقیق آن  رامشخص  کنند بنابراین باید دستگاهی وجود داشته باشد که بتواند این شرایط را مهیا سازد.

 انواع قلم فیبر نوری را جهت تست سریع فیبر نوری  ببینید

تستر شبکه فلوک

عمده ی اطلاعاتی که دستگاه تستر فلوک ( DSX-5000 – DTX-1800 –  DSX-8000  ) در اختیار کاربران قرار می دهد:

مزایای تست فلوک

  • گزارش وجود نویز ومحل دقیق آن در مسیر کابلکشی
  • گزارش وجود کشش یا خمش بیش از حد و محل دقیق آن در مسیر کابلکشی
  • گزارش میزان خلوص مس بکار رفته در کابل شبکه تست مقاومت و میزان رسانایی کابل
  • اندازه گیری پارامترهای فیزیکی و مفهومی

قیمت تست فلوک

  • تست دقیق و کامل لایه فیزیکی شبکه شامل کابل شبکه  ، کیستون پریز ، پچ پنل ، پچ کابل
  • تایید اصلی یا غیراصلی بودن تجهیزات پسیو شبکه ( کابل شبکه  ، کیستون ، پچ پنل ، پچ کابل )
  • استخراج متراژ دقیق کابل کشی‌ها گزارش اشکالات اتصالات پچ‌پنل و کیستون
  • گزارش قطع بودن یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته‌های کابل شبکه  به کیستون

 

 

نحوه انجام تست فلوک

در فیلم ها نحوه انجام تست فلوک (FLUKE TEST)  توسط جدیدترین تستر شبکه فلوک (DSX2-8000)  برای شما  آموزش داده میشود.

خدمات تست فلوک

آزماشبکه ایرانیان ( ایران فلوک )  بزرگترین مرجع تخصصی تست و آنالیز تست فلوک شبکه  مفتخر است دوره های آموزشی تست فلوک, کار با انواع تستر های شبکه فلوک , و نحوه انجام تست فلوک شبکه و چگونگی تحلیل پارامترهای تست فلوک را برای اولین بار در ایران برگزار کرده و انجام می دهد.جهت شرکت در این دوره ها میتوانید با شماره های ما  در تماس باشید.

تست فلوک در حضور مشتری

به جهت اطمینان خاطر مشتریان عزیز در تهران ، انجام تست فلوک کابل شبکه توسط تکنسین های ما در حضور مشتری انجام می پذیرد و نتایج تست دستگاه پس از انجام گزارشات و تحلیل به مشتری اعلام و ارائه می شود.

مشتریان  سایر شهرهای ایران می توانند با ارسال کابل شبکه خود  به محل شرکت از خدمات تست فلوک بهره مند گردیده و  امکان ارائه ویدئو از کلیه مراحل تست برای اینگونه مشتریان امکان پذیر می باشد.

قیمت تست فلوک

قیمت تست فلوک و یا بهتر بگوییم قیمت خدمات تست فلوک بسته به نوع پروژه شما، تعداد نود ها و استفاده از نوع و مدل دستگاه محل انجام تست فلوک میتوانید متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت تست فلوک با مشاوران ما  در ایران فلوک در تماس باشید.

سفارش اجرای خدمات تست فلوک پروژه ها و همچنین مشاوره در مورد قیمت و خرید تستر شبکه فلوک و تجهیزات شبکه با شماره های ما در تماس باشید.کارشناسان ما آماده شنیدن صدای گرم شما هستند.

جهت شرکت در دوره های آموزشی و آموزش تست فلوک اینجا کلیک کنید.

جهت آشنایی با پارامتر های پیشرفته تست فلوک اینجا کلیک کنید

What Is Fluke Test?

Fluke test is an series of industrial test and measurement for physical links conducted with Fluke testers suchas Fluke Networks Cable Analyzers which can be provided “ Pass ” or “ Fail ” information in the accordance with industry standards .

خدمات تست فلوک کابل شبکه و فروش تستر های شبکه فلوک از طریق مرجع رسمی آن در  ایران  را با بهترین قیمت از ایران فلوک بخواهید.

پارامتر ELTCTL  در تست فلوک چیست؟ پارامتر TCL چیست؟
jsj-tg-تست-فلوک-در-ایران-فلوک-مرجع-رسمی-تست-فلوک.gif

jsj-tg-تست-فلوک-در-ایران-فلوک-مرجع-رسمی-تست-فلوک.gif

سخن پایانی

آزما شبکه ایرانیان(ایران فلوک) نماینده فروش محصولات فلوک نتورکز بوده و همچنین جهت دریافت قیمت انجام خدمات تست فلوک کابل  شبکه ، تست فلوک فیبر نوری ، تست فلوک پچ پنل ، تست فلوک پچ کورد ،تست فلوک کیستون شبکه با بروزترین دستگاه های تست فلوک DSX-8000 و  DSX-5000 آماده همکاری در پروژه های شما ونمونه تجهیزات شبکه شما می باشد.

آزما شبکه ایرانیان(ایران فلوک) مجهز به دستگاه های جدید تست فلوک DSX 8000 می باشد که تمامی این دستگاه ها به صورت سالانه به جهت سرویس و کالیبره سالیانه  به دفتر خدمات مرکزی فلوک خاورمیانه واقع در کشور امارات شهردبی ارسال می شوند و گواهی بروزرسانی کالیبراسیون دریافت می نمایند.

درضمن به اطلاع می رساند تست فلوک حلقه کابل شبکه برای اولین بار در آزمایشگاه  تست وآنالیز سیم و کابل شبکه  ایران فلوک  راه اندازی گردیده است برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

 

تست فلوک چیست :    What Is Fluke Test

Fluke test is a king of industrial tests and measurements for physicaly link conducted with Fluke Networks testers such as Fluke Network Cable Analyzer which can show us “ Pass ” or “ Fail ” information in accordance with industry standards.

This test provides a level of assurance that network cabling link have the desired network transmission capability to support the data communication desired by the users. In the Fluke test, patchcord testing, channel testing and permanent link test are adopted by installers and end-users to verify the performance of the installed twisted pair cabling links

ایران فلوک : مرجع رسمی تست فلوک در ایران